Sydney

Nu ar vi i Sydney! Igar anlande vi 10 pa kvallen med flyg, den varsta flygresan an sa lange. Det blev varsta turbulens (eller vad de heter) i borjan av flygningen sa man var tvungen att sitta ner med balte ett tag. Jag och stina satt bada rak i flyg stolen med slutna ogon och forsokte lugna ner oss. Men de gick over, resten av resan gick fint.

Idag har vi akt sightseeing buss! Mycket bra satt att se de viktigaste av sydney pa en dag. Vi har sett opera huset - underbart! Vi har akt upp i sydney tower (hogsta byggnaden i sydney) och sett HEELA sydney pa ett haftigt avstand! Bland de tuffaste jag gjort. Sydney ar en otrolig haftig stad, de lilla vi sett idag, jag onskar vi fick mer tid pa oss att utforska lite mer.

Nu vantar vi pa att vi maste hamta ut vaskorna. Sedan ska vi ata nan middag, sen aka buss till Byron bay kl. 22 ikvall, framme pa morgonen. Dar har vi bokat ett motelrum i 2 natter (dyrsta hitills!!) Med de blir sista boendet, for sedan ar det 20 timmars hemresa som galler.

Shopping

Jaha,
vi har varit i cairns i 4 dagar nu. Det ar jatte mysigt har och vi har haft tur med vader. Soligt varje dag sa vi har bara legat pa stranden (vid lagunen) och solat heldagarna! Idag akte malin tidigt pa morgonen, hon skulle tillbaka till brisbane. Sa nu ar jag och stina sjalva, vi kommer att aka till Sydney om 4 timmar med flyg. Spannande! Men stressigt, vi har bara en dag pa oss att se sydney, vi tankte ta en turistbuss och hetsa igenom staden.

Idag shoppar vi! Stina har miljontals kassar just nu, hon ar helgalen! Men jag hittade nastan inget tycker jag, trakigt. Det blir sa svart att fa med allting hem ocksa. Vaskan ar redan PROPPFULL!

Nej, nu ska vi anvanda resten av internet tiden till att boka hostel och buss.
See ya

Planering

Idag har vi solat i stormen. Solen tittade fram lite da och da, men for de mesta blaste de bara.
Nu har vi bokat en dagstur ut till Withesundays Islands imorgon, vi ska snorkla och se lite oar och sa.
Men de skulle tyvarr blasa lite aven imorgon men vi maste hinna med snorkligen innan vi aker vidare till Cairns pa tisdag kvall.

Efter Cairns aker jag och stina sjalva till Sydney, troligast pa lordagen. Sedan forsoker vi hets resa upp till Byron bay och forsoka vara i Brisbane en dag innan vi aker hem till Sverige pa onsdagen. Kanns bra med lite planering. Tiden har gatt sa fort!

Det ar antingen de ena eller de andra. Nu blev det slut pa batteri i min kamera sa inga fler bilder tyvarr.

Airlie Beach

Nu befinner vi oss i Airlie Beach. Motelet vi bokade var jatte fint, vi trivs har sa mycket att vi tanker stanna i totalt 4 dagar. Vadret ar daremot inte bra, molningt och regn har vi haft ganska lange nu. Men de ar fortfarnade varmt i luften.

Imorgon hoppas vi pa bra vader for vi har sett ut en badlagun som sag mycket lockande ut. Men jag horde rykten om regn. Typiskt. Vi har inte fatt ligga pa stranden och sola sen vi kom. Vi ar lika bleka som vi var nar vi lamnade sverige.

Sola sola

Efter 3 omtumlande dagar i den lilla staden Maryborough. Ar vi pa vag vidare, men i mycket lugnare takt och mycket sakrare fardmedel. Om nagra timmar aker vi i tag till Airlie  Beach, dar i fran ska vi ut till barriarevet snorkla, sola, dricka drinkar med paraply i och bara ta det lungt.

Jag har ingen pepp alls att fota och lagga ut bilder nar min systemkamera forstordes i olyckan. Men jag har fortfarande den lilla kameran jag kan fota med.

Nu ar det slut pa internet tid ..
Ha det bra alla hemma.

Planering

Vi har haft en handelserik helg. I fredags gick vi ut, malins pojkvan var med sa vi fick traffa honom och lara kanna honom lite. Mycket trevlig var han! Vi gillade honom verkligen.

Pa lordagen akte vi ut till huset dar de bor. Det var jatte fint och stort, kanndes lyxigt. Tur var sa rammlade vi inte i poolen som de har mitt i vardagsrummet. Haha. Sedan pa sondagen gjorde grabbarna en vanlig frukost som de ater till oss: korv, bacon, agg, potatiskakor, tomatsas, toast mm. Yummi! Det blev mycket over. :D

Sa nu ar vi tillbaka i stan' Brisbane och vi ska forsoka planera varan roadtrip, for imorgon far vi vanen! :D
Det kommer att bli hur skoj! Vi langtar verkligen.

Jag glomde kameran sa ni far tyvarr inte se blider ..

Bad Dag

Idag har vi varit pa Wet n' Wild Waterworld. Hur skoj som helst.
Varat hostel ligger mitt i centerum och mycket nara en internetcafe' eller vad man ska kalla det. Sa darfor blir det mycket upptadering denna vecka. Tanker aven slanga in ett par bilder fran de forsta dagarna. Vi tanker pa er dar uppe i kylan. Sno hade det visst ocksa kommit? haha .. stackare ..

Nu borjar tiden rinna ut, ni far bara 4 bilder.

Vi lever

Jaha, da var vi frame i Australien. Igar kom vi fram kring kl. 23 efter en otroligt lang och somnlos flygresa.
Det snurrar fortfarande i mitt huvud.

Nar vi anlande checkade vi in pa hostlet, men de blev fel med varan bokning, med de resulterade i att vi tre fick ett singel rum var, till samma pris! LYX!
Vi var trott och ville bara duscha och sova, nar jag stod i duschen klar och skulle kla pa mig ringer helt plotsligt BRANDALARMET! Det var bara slanga pa sig kladerna och springa ut. Alla som bode pa hostlet var samlade pa andra sidan gatan. Och givetvis sa var de ingen brand. Men det tog ju sin lilla tid innan brandkaren hade varit dar som vi kunde fa ga in igen. Bra forsta intryck!

Men hostlet ar jatte bra, fint och frascht! Idag har malin visat stan', vi har atit gott och bara tagit det lungt. Och jag har fatt mig en gratis slingning av haret pa en mycket fin harsalong! De ni! :)

Ikvall blir en tidig kvall, vi ska fa ording pa dygnet och det maste sluta snurra i mitt huvud ..
Imorgon blir det barnsligt roligt med Wet n' Wild, badpark! :D

Nu kommer resfebern

Så sant så. Ligger i sthlm och oroar oss fòr morgon dagens 20 timmars resa. Det vàrsta blir bytet i malaysia. HJÄLP! Mycket nervòs just nu!