En god sallad

Jag grät nästan när jag packade upp min Canon EOS 450D. Tur ingen såg mig, de skulle ha sett löjlig ut. Men kameran är min älskling nu, jag ska ta hand om den och skydda den med mitt liv.

Dagen började med gröt och joggingtur, som förövrigt är det bästa sättet att börja en dag med. Sedan föjlde jag med stina och anna på stranden och solade en aning. Härliga sol, vi vill gärna se mer av dig i sommar tack!

Nej nu ska jag slänga i mig en tallrik hallon. Men först tipsa om något otroligt mumsigt och bra för kropp och själ! :D

Quinoasallad

2 dl quinoa

kycklingsfilé

broccoli

mango

färska fikon

grön och röd paprika 

rostade pinjenötter

cocktailtomater


Gör så här:

Tillaga quinoan enligt anvisning.
Strimla och stek kycklingen tills den får färg. Salta och peppra.
Dela broccolin i buketter och förväll den lätt. Blanda den med kycklingen och quinoan.
Skala och skär mango, cocktailtomater och paprikan i grova bitar och blanda försiktigt ner det. Strö i generöst med flingsalt och nymald peppar. Toppa med pinjenötter och cashewnötter samt fikon i klyftor.


Kommentarer
Postat av: linnea

vad härligt det lät! vad betalade du förresten för kameran? jag är sjukt sugen nämligen.

2008-07-04 @ 00:47:36
URL: http://linwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback