Kakreceptet

Kul ni gillade kakorna. De va faktiskt jätte goda också om jag får skryta. Här kommer receptet - ingen kan misslyckas!


Chocolate Chip Cookies

125 g smör
1 ½ dl farinsocker
1½ dl strösocker
2 ägg
2 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
5 dl havregryn
½ tsk salt
1 tsk bakpulver
200 g mörk choklad

Gör så här:
Blanda alla ingredienser utom chokladen.
Hacka chokladen grovt och blanda i kaksmeten.
Rulla smeten till små kulor (chokladbolls stora kulor), och lägg med mellanrum på bakplåtspapper. På så sätt blir alla runda, fina och lika stora!
Grädda mitt i ugnen 175 grader i 10 - 15 min.

Tips är att ha färdiga kulor/smet i frysen, plocka fram och grädda. Voilá! Nybakta kakor till fikat!

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Anna

Awesome, här ska bakas! Och snälla snälla snälla snälla lär mig bellas lullaby! Jag betalar dig! ;]

2009-01-29 @ 22:33:32
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Maydotter

De där blev jättegoda! Och Einar sa att de var de godaste kakorna han någonsin ätit!!! =)

2009-01-31 @ 10:17:04
URL: http://www.kerstinsmums.blogspot.com
Postat av: Cristin

Hejsan!

Prenumerera på varandra på bloglovin?

Om du vill det kan du skriva en kommentar till mig och skriva att du lagt till mig så lägger jag till dig så fort jag ser det! :)

Vad tycker du om min header förresten? ;)

Ha det bra!

2009-02-01 @ 18:38:32
URL: http://ccristin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback